Identitet og
branding
Identitet,
selvforståelse, synlighed og sammenhæng imellem det man siger og gør er blevet
mere betydende i dag, hvor udfordringerne med at rekruttere og holde på gode
medarbejdere er blevet større, ligesom det er vanskeligt at trænge igennem med
sine budskaber på et overkommunikeret marked.
Intern identitet – skabelser
en fælles forståelse for ”hvem vi er”, ”hvad vi står for” og ”hvordan vi
udfører vort arbejde”
Ekstern identitet / branding – Fastlægger
design og visuel fremtræden, sammenhæng i de kommunikative budskaber og giver
en klar profil på markedet.
Ved at kombinere analyse med
kreativ proces, er det muligt at afklare grundlaget for den interne og
eksterne identitet, hvorefter de redskaber der skal sættes i anvendelse for at
implementere den nye identitet kan udvikles.
Kompetencer
Vores rådgivning inden for
dette felt bygger på praktiske erfaringer med projektidentifikation,
initiering, gennemførsel og organisatorisk forankring, kombineret med tæt
samarbejde med leverandører så som reklamebureauer, designere, filmproducenter
etc. Rådgivningen lægger derfor især vægt på:
Klarhed i budskaberne
Tager afsæt i realiteter og ikke
ønsketænkning, søger ind til kernen og genkendelsen, søger det enkle frem for
det komplekse.
Ejerskab for resultaterne
Forpligtende involvering, løbende
afprøvning og justering, opfølgning og lokal implementering.
Resultater
Da opgaverne både går fra den
korte afklaring og præcisering af den eksisterende identitet og til
navneforandring og/eller nye identitet som følge af opkøb eller fusion, vil
resultaterne af vores indsats afhænge af den enkelte opgave. Typer af
resultater kan være:
-
Branding strategi
-
Identifikation af kernen
for identiteten (Brand essence)
-
Kommunikationsstrategi
-
Formidling af budskaberne
til medarbejderne
-
E-læringsprogram til
medarbejderne
-
Værktøjskasse med
guidelines, profilannoncer, billedstil, kommunikationseksempler etc.
-
Visuelt design
/ visuel identitet
-
Firmapræsentation (f.eks.
video og/eller slide præsentation)